Умът ми препускаше през славянските божества, сенки на хора и къщи, часовникови кули, глаголицата, народните приказки, тракийските мотиви и какво ли още не. Неусетно започнах да рисувам отделни елементи от символи и механизми, да търся и комбинирам цветове и форми. Накрая оставаше само да пренеса идеите си на подходящия „носител”. Обичаен избор би била картината, но аз търсех нещо по-нестандартно, което да съдържа в себе си идеята за талисмана. Нещо, което не се набива на очи и въпреки това впечатлява.
Лесно преносимо, ефирно, предизвикващо не само емоция, но и усещане за ... цялост. И така стигнах до коприната.
Коприната поглъща цветовете по свой си начин и е цяло изкуство да ѝ противостоиш, за да създадеш свои образи. За целта първо се очертава образа, а после се оцветява като в детска книжка за оцветяване.
Всеки елемент от рисунката трябва да е със завършен контур, за да няма "изтичане" на цветовете.
И така, след дълго чакане, контурите да изсъхнат, нанасяме боята в отделните елементи. Всеки отделен цвят съхне по отделно. След като вече няма неоцветен елемент от цялата картина, шалът се изглажда с гореща ютия.
Цветовете в един шал са ограничени до 5, максимум 6 и преобладават от топлата гама или от студената, като към групата на студените си позволих да добавя жълтото, а лилавото нанесох за акцент и като "братовчед на синьото.
Винаги в една картина трябва да има пътечка, по която светлината да си тръгне. С други думи, ако картината има светъл център, той не бива да е затворен сам за себе си, а трябва да има светли, топли акценти и другаде в композицията.
Едва ли от CARAN d’ACHE подозират за превъплъщението на тяхното вдъхновение, така както някога Айвънхоу едва ли е подозирал, че с рицарска ризница може да се облече писалка.
Няма коментари:
Публикуване на коментар